Läkarmottagning för geografilärare

Idag var det dags för lite allmän check-up (eller s k kollerunda) hos min käre husläkare Dr Lekén i Åstorp. Han är världens snällaste! Alltid intresserad och mån om en, och kommer till och med ihåg vad vi pratade om sist. I vilket fall som helst, för några år sedan fick han ta över ett rum från någon annan på mottagningen, och det har inte precis traditionell inredning. JAG gillar det i alla fall, en gigantisk världskarta av medeltida modell är tapetserad på väggen och där står jag alltid och kollar. Jag älskar kartor! Lite extra väntetid stör inte mig på något sätt när jag har turen att hamna i just detta mottagningsrum! Vad det betyder som står överst?
En karta över alla länder och över Nya världen. Naturligtvis.


Kommentarer
Postat av: Ämma

min förra granne när jag bodde hemma hos parateserna har samma karta på sin vägg :)

2010-01-06 @ 18:52:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0