Dagens outfit?

Enligt yngsta dottern måste man som bloggare alltid visa upp dagens outfit.
Det har inte jag fattat. Jag trodde att skälet till att bloggare visar upp sig själva ur alla vinklar var att de inte hade något att skriva om. Sen ska man visst ha listor också. Jag erkänner min obildning och kommer skyndsamt att rätta till detta missförhållande här på min blogg. Stackars ni tappra läsare, som fått klara er utan min garderob! Som belöning kommer här en bild på mig i dagens utstyrsel. En elevkommentar har jag fått i alla fall: - Men va, Anna, har du kjol? Det har du ju aldrig! Så njut, alla klädintresserade, av denna genomtänkta kollektion!




Skor (viktigaste plagget): Kamouflagemönstrade 50-kronorsfynd från Skopunkten.
Jacka: (dyraste plagget): Damjacka (bara det!) från någon dyr affär i Malmö som jag glömt namnet på. Det var några år sen, fyra-fem tror jag.
Tights: Militärgröna från Lindex (eller var det Kapp-Ahl? Kommer aldrig ihåg vilket ...)
Kjol: Ica MAXI i Hyllinge. Halva priset! (hade aldrig gett 300 för den!)
Huvtröja: Militärgrön med tribalmönster (nu var jag väl duktigt!) från Claras garderob. Om hon vet om det? Ingen aning!
Smycke: Pyttelitet sött guldhalsband (mitt enda) som jag fått av mina elever för några år sen.
Underkläder: Ja, faktiskt trosor med lila och gröna små glada grodor på, köpta på Netto, men det ville väl ingen veta egentligen. BH, of course. Usch! Hatar detta plagg, men av hänsyn till min omgivning använder jag det ändå.
Accesoirer: Svart ryggsäck med en förfärlig massa bra-att-ha i. PRAO-rapporter i kuvert. Plastkasse med 35 uppsatser om Afrika. Den sista blir ju lite svår för er som vill kopiera denna look, men om man vill försöka är det bara att ta 35 plastmappar, sno diverse handskrivna kladdlappar ur dina vänners papperskorgar, stoppa dem i en sliten plastkasse och vips - du är klar!
Så, Erika, visst vill du aldrig mer veta vad jag har på mig!

 

 


Kommentarer
Postat av: natty

hahaha!! detta inlägget var väldigt roande! kram, natasha.

2009-10-05 @ 15:54:35
URL: http://natashalarsson.blogg.se/
Postat av: Erika

2009-10-05 @ 15:55:01
URL: http://er
Postat av: Erika

Haha, jag älskar dig mamma! Tack för detta inlägget. <3

2009-10-05 @ 15:56:17
URL: http://erikaroos.blogg.se/
Postat av: Clara

Haha så bäst!... min tröja! :O haha

2009-10-05 @ 16:08:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0